24 Ağustos 2016 Çarşamba

YULAFLI KURABİYE


Hem küçüklere bir bardak sütün yanında, hem de büyüklere bir fincan kahvenin yanında eşlik edecek, çok lezzetli, bol meyveli, unsuz, şekersiz, yine çok sağlıklı bir kurabiye yaptım. Eee tabii ki yulaflı oldu. Yulafın öneminden bahsetmiştik. Böylesine değerli bir besini sadece kahvaltıya dahil etmek haksızlık olurdu.

Kerem bebek için iyi bir ara öğün oldu, umarım sizler ve sizin küçükleriniz de beğenir, menülerinize eklersiniz.


Malzemeler şöyle:

-2 yumurta
-2 muz
-1 tatlı elma
-1 su bardağı yulaf unu
-3 su bardağı yulaf ezmesi
-1/2 su bardağı yogurt
-1/3 su bardağı zeytin yağı
-1 su bardağı kuru üzüm
-1 tatlı kaşığı tarçın
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı zencefil tozu

Önce muzları ve elmayı mutfak robotunda smoothie kıvamına gelinceye kadar cektim. Sonra 2 yumurtayı çırptım ve bütün malzemeleri karıştırdım. Elle şekil verilecek bir kıvamda olmuyor. Bu yüzden kaşıkla tepsiye aktarıp şekil verdim. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder