23 Ağustos 2016 Salı

PANCARLA TANIŞMA

Bugün Mateo bebek için değişik bir sebze düşünüyordum. Markette meyve-sebze reyonunun önünde bir süre durup baktım, acaba hangisinden ne yapabilirim diye. Sonra gözüme pancar çarptı. Ne yalan söyleyeyim önce ne olduğunu anlamadım, çünkü daha önce hiç pancar yemediğimi fark ettim. 

Eve gelince internette şöyle bir gezindim pancardan ne yapabilirim diye. Yoğurtlaması, turşusu, salatası derken pek beğendiğim, daha doğrusu bizim bebeğe yedirebileceğim bir tarif bulamadım.

Bizim oğlan son zamanlarda yemeği kendisi yemek istiyor, dolayısıyla minik parmaklarıyla kolay kavrayabileceği yemekler yapıyorum genelde. İşte bu sebepten aklıma mücverini yapmak geldi yeni tanıştığımız sevgili pancarın.

İyi ki de yapmışım. Biz çok beğendik.

Yanına çatalla ezdiğim bir avokadoya biraz yoğurt ve azıcık sarımsak tozu eklediğim dip sos yaptım, çok yakıştı. Tavuk köfteyle beraber afiyetle yedik.

 Hadi, deneme sırası sizde...




PANCAR MÜCVER


-3 pancar
-1 kabak
-2 yumurta 
-1/2 soğan
-1 su bardağı yulaf unu
-1/2 demet dereotu
-1 çay bardağı beyaz peynir
-Tuz, taze çekilmiş karabiber, kimyon


Pancar, kabak ve soğanı rendeledim. Çatalla ezdiğim beyaz peyniri, çok ince doğradığım dereotunu, mutfak robotunda çekip yulaf unu yaptığım yulaf ezmesini ve baharatlarımı sebzelerimle karıştırıp, fırında 200 derecede pişirdim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder