18 Ekim 2016 Salı

BU KIŞ YENİLMİYORUZ!

Doğal soğuk algınlığı aşısını buldum galiba :)

Bu topların adını soğuk algınlığı aşısı koyuyorum. Çünkü içinde barındırdığı hemen hemen herşey bir şekilde soğuk algınlığına iyi geliyor. Hazır kış aniden bastırmışken bu defa hazırlıklı yakalanalım. Kış aylarının karanlığı enerjimizi azalttığında da iyi gelecek bir tarif. Ama yine en önemlisi kolay bulunan malzemelerle kolay yapılıyor olması. Ben haftada bir-iki defa azar azar yapmaya karar verdim. Sabah-akşam ailecek birer tane atarız ağzımıza, şifa niyetine :) Tatlı krizlerine de birebir, ama siz yine de ölçüyü kaçırmayın! 


Malzemeler: 
-1 dilim bal kabağı 🎃 
-1 portakalın kabuğunun rendesi 🍊
-1/2 portakal suyu 
-1 olgun muz 🍌 
-1 tatlı kaşığı bal 🍯 
-1 bardak yulaf ezmesi (miktarı portakal suyunun miktarına göre arttırıp azaltın)
-2 çorba kaşığı Hindistan cevizi 
-biraz ceviz 
-kesme şeker büyüklüğünde zencefil 

Yapılışı: 
Portakalın kabuğunu ve zencefilli rendenin en ince tarafında rendeledim. Cevizleri biraz ezdim. Bal kabağını buharda pişirdim ve çatalla ezdim, aynı şekilde muzu da ezdim. Sonra bütün malzemeleri güzelce karıştırıp, biraz buz dolabında beklettikten sonra küçük toplar haline getirip, yine hindistan cevizine buladım. İşte bu kadar, yazması uzun, yapması kısa!                    

Bari biraz da kullandığımız malzemelerin bazılarının faydalarından bahsedelim. Mesela bal kabağı A vitamini ve beta karoten bakımından zengindir, sağlıklı gözlere ve bağışıklık sistemine sahip olmamızı sağlar. Ayrıca demir, protein, potasyum, kalsiyum, folat ve de C vitamini içeriği çok yüksektir. Kan şekerini düzenler. 

Portakal hepimizin bildiği gibi büyük bir C vitamini deposudur. Bağışıklık sistemini güçlendirir. İyi bir idrar söktürücüdür. Enerji verir. Cildi tazeler. Kansere karşı iyi bir doğal savaşçıdır. Kış aylarında bol miktarda tüketmekte fayda var. 

Zencefil; bağışıklık sistemini güçlendirir, bal ile tüketildiğinde öksürüğe iyi gelir. Mide bulantısına iyi gelir. Kan akışını hızlandırarak vücut ısısını düzenler. Yağ yakıcı özelliği olduğu düşünülmektedir, kandaki yağ ve şeker oranını düzenler. Anti-enflamatuvar özelliği vardır. Solunum yolları rahatsızlıklarında nefes almayı kolaylaştırır, balgam söktürücüdür. Hazmı kolaylaştırır. 

2 yorum:

  1. Merhabalar az önce keşfettim blog ve instagram sayfanızı. Minik kızıma LHH tanısı koyuldu 7 haftadır kemoterapi tedavisi görüyor ve uzun bir tedavi sürecimiz olacak ne yazık ki. Tabi ki yasaklı bir çok şey var bende alternatif tarifler arıyorum sürekli aynı şeyleri yememesi için. Şeker ve bal yasak olduğu için sizce extra muz veya başka meyve koysam tarife nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oncelikle cok gecmis olsun! Bence extra muz koyabilirsiniz, hatta kayisi, uzum gibi meyvelerle de tatlandirilabilir.

      Sil