25 Ekim 2016 Salı

HİNDİSTAN CEVİZLİ MUFFİNLER

Evet, hindistan cevizimin sütünü de çıkardım, ununu da yaptım ve ta taaa, karşınızda hindistan cevizi sütlü ve unlu muffinlerim. 


Önce HİNDİSTAN CEVİZİ SÜTÜ: Hindistan cevizini rendeleyip çıkan herbir bardak için 2 bardak su ekleyip bir kenarda yaklaşık 3 saat beklettim. Sonra blenderda 2 dakika kadar hiç durmadan çektim. Çıkan bu sıvıyı temiz bir tülbentte iyice süzünce çıkan sıvı hindistan cevizi sütü oluyor. 

HİNDİSTAN CEVİZİ UNU: Sütü ayırdıktan sonra tülbentin içinde kalan cocosları yağlı bir kağıdın üstüne serip düşük ısıda, fırın ızgarasında uzunca bir süre kavurdum. Arada karıştırmayı unutmayın, hemen yanıyor çünkü. İyice kuruyunca mutfak robotunda incecik un oluncaya kadar çektim ve böylece hem kendi sütümü hem de unumu yapmış oldum. 

Eee ne demiş ünlü bir düşünür? Ne duruyorsun, helva... şaka şaka, mufinlerimi şimdi hazırlayabilirim diyerekten başladım. 

2 yumurtayı iyice köpürünceye kadar çırptım. İçine 2 çorba kaşığı balı, 1 orta boy fincan yaptığım hindistan cevizi sütü, aynı fincanla yine kendi yaptığım unu + 1 fincan normal unu, 1 çorba kaşığı hindistan cevizi yağını ve 1 tatlı kaşığı da kabartma tozunu ekleyip, karıştırdım. Muffin kaplarına paylaştırdıktan sonra üzerlerine 1 çay kaşığının ucuyla süt reçeli yerleştirdim ve önceden ısıtılmış fırında pişirdim.

Evet yapımı biraz uzun sürdü ve azcık da zahmetli oldu, ama muffinler pişerken fırından yayılan o hindistan cevizi kokusu varya, işte o zaman değdi dedim, tadı da zaten ayrı bir güzel oldu. 

Afiyet olsun şimdiden! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder