9 Eylül 2016 Cuma

KİNOALI 3 TARİF

Geçenlerde size kinoanın faydalarını yazmıştım, hazır bilgiler tazeyken 3 tane  kinoalı tarif paylaşalım. Yapımları oldukça kolay, umarım beğenirsiniz.Tarifleri denerseniz lütfen yorumlarınızı paylaşın bizimle.

KİNOA DOLMASI :

🌶4 adet dolmalık biber 
🌶1 çay bardağı haşlanmış kinoa 
🌶1/2 kuru soğan 
🌶1 adet yeşil biber 
🌶2-3 tane mantar 
🌶2 çorba kaşığı tulum peyniri (istediğiniz peyniri kullanabilirsiniz) 
🌶1 çorba kaşığı zeytinyağı 
🌶tuz karabiber


Çok küçük doğradığım soğan ve biberi zeytin yağında kavurdum. Sonra içine doğradığım mantarları ekledim. Tuzunu ve karabiberini ilave edip, haşlanmış kinoayı da ekleyerek 2-3 dakika kadar pişirdim. Ocağın altını kapatıp peyniri ekledim . Sonra karışımımı ikiye kestiğim biberlerimin içine yerleştirip, 180 derece fırında biberlerim azcık yumuşayıncaya kadar pişirdim. İnanılmaz lezzetli oldu. İster giriş yemeği olarak sunabilirsiniz, isterseniz benim gibi öğle yemeği yaparsınız. Kerem' e tadına baktırdıysamda pek sevmedi, hemen kalan 1 kaşık dolma içine 1 yumurta kırdım ve ona kinoalı omlet yaptım, bayılarak yedi.



KIRMIZI KİNOALI PIRASA ÇORBASI: 


Evet bildiğimiz pırasa çorbasının içine pirinç yerine kinoa koydum, kinoanın kırmızısını seçmemin nedeni ise evde sadece onun olması 😊
🎈2 sap pırasayı az yağda soteledikten sonra üzerine sıcak su ve 1 çay bardağı kinoayı ekleyip 15-20 dakika pişirdim.
🎈Sonra bir kase içinde 3 çorba kaşığı yoğurdu, 2 çorba kaşığı unu, 1 limonun suyunu biraz soğuk suyla yumuşattıktan sonra, çorbanın kaynayan suyundan ekleyip karıştırdım. 
🎈Terbiyemi çorbaya ekleyip karıştırarak bir iki taşım daha kaynattım. 
🎈Servis ederken dere otu eklemeyi unutmayın. 





ENERJİ TOPLARI :






💪1 çay bardağı kırmızı kinoa 
💪1 su bardağı yulaf ezmesi 
💪1 tane çok olgunlaşmış muz 
💪1 çay bardağı fındık 
💪1 tatlı kaşığı kakao 
💪1 tatlı kaşığı bal 
💪1 tatlı kaşığı tarçın 
💪1 çay bardağı kuru üzüm 
💪üstünü süslemek için hindistan cevizi 





💪 Önce kinoayı suyunu çektire çektire haşladım, sonra kuru üzüm hariç bütün diğer malzemelerle beraber mutfak robotunda çektim. 💪Damak zevkinize göre bal miktarını arttırıp azalta bilirsiniz. 💪En son olarak kuru üzümleri ekleyip bir kaşık yardımıyla karıştırdım. 💪Elimde top şekli vererek hindistan cevizine batırdım. 💪Yemeden önce muhakkak buzdolabında biraz bekletin. 💪 Yulaf ezmesinin yararlarını zaten bir defasında yazmıştım, blogda bulabilirsiniz.
Parklara, ormana zıplamaya gidecekler muhakkak yanlarına enerji toplarından alsınlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder